2 Bijbels

vrijdag 2 december 2011

Multiple Sclerose en de Tour de France

Ik heb toch wat met die MS van mij. Na de eerste prednison kuur had ik echt het gevoel of ik de Tour de France in één etappe kon uitfietsen. Ik heb het maar niet gedaan. Het is zo sneu voor de echte profs als ze bij de beklimming van Alpe d'Huez of de Mont Ventoux worden ingehaald door een MS'ertje met legale pred in zijn lijf


Maar het is nog niet afgelopen. Van MS kun je behoorlijk moe worden. Toen ik een boek over de klimmers aan het lezen was herkende ik veel in de beschreven moeheid van de renners tijdens een Koninginne rit.

Zij kunnen nog altijd van de fiets afstappen. Ik niet.

Dit jaar belande een renner in het prikkeldraad. Is mij ook eens gebeurt. Tijdens het stunten bergaf in de Limburgse heuvels.
Nu kan ik er om lachen. Maar toen niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten